הבדלים בין סוגי מכרסמים והדברתם

כחלק מתהליך הדברת העכברים, נדבר היום על כלל המכרסמים, מבחינת רוב האנשים חולדה ועכבר הם בעצם כמעט אותו הדבר, במאמר זה חשבנו לפרט יותר על המכרסמים על מנת להדגיש את השוני בניהם.

בתחילת המאמר נזכיר כי הדברת עכברים הנה הדברה שמצריכה ידע מקצועי והבנת דרכי ההתנהגות של כלל משפחות המכרסמים, במידה ויש לכם בעיית עכברים או חולדות אתם מוזמנים לפנות כבר עכשיו אל אסי קליין נייד ישיר 052-8732060, מדביר מכרסמים מורשה בעל הבנה מעמיקה בביצוע הדברת מכרסמים.

קצת על חולדות

האינסטינקטים של החולדה: חולדות חוששות באופן אינסטינקטיבי מדברים חדשים בסביבה שלהם, כך שהאמצעים ללכידת חולדות כמו מלכודות ופיתיונות הם דבר חדש עבורם והם נזהרים ממנו – לעתים טיפול לא נכון בהם גורם להם יותר להיזהר, אם גילית שהפיתיון נאכל והמלכודת ריקה זה הרגע בו ניתן להבין את רמת התחכום של החולדות, החולדות מתחבאות בעליות גג, מחילות, מרפסות, בחללים בקיר ובכל מקום שקשה להגיע אליו.

מחלות: חולדות מעבירות מספר מחלות די רציניות, ובנוסף הם נושאות על גבם ויכולות להכניס אל הבית מספר טפילים שגם הם מעבירי מחלות כמו פרעושים וקרציות.

קצת על עכברים

עכברים: פולשים אל הבית במטרה להשיג מזון מים וחום.

זיהום: כל עכבר יכול לזהם הרבה יותר מזון ממה שהוא אוכל בעצמו.

קצת על משפחת המכרסמים:

גזע המכרסמים מורכב ממעל ל 2,000 מינים שמחולקים למשפחות רבות, בונים, אוגרים, עכברים, חולדות, סנאים, סמרנים, ועוד – משפחת העכברים הם המשפחה הגדולה ביותר מבין העכברים כשני שליש מכלל המכרסמים – משפחת העכברים כוללת מספר מינים של חולדות,  גרבילים, ומספר סוגי עכברים .

מכרסמים הם יונקים בעלי דם חם כמו בני אדם, ניתן למצוא את המכרסמים בכל רחבי העולם , יש להם שיניים קדמיות גדולות בהם הם מכרסמים מגוון פריטים הזמינים בתוך המקום בו הם נמצאים ובכך גורמים נזק רב.

התרבות המכרסמים מהירה מאוד, בגלל מבנה הגוף שלהם המכרסמים יכולים לדחוק את עצמם ולעבור דרך מקומות מאוד קטנים שבמבט ראשון לא ניתן להאמין כי הם יכולים לעבור דרכם, לכן על מנת למנוע כניסת מכרסמים אל הבית יש לאטום כל פתח ואפילו הקטן ביותר.

הדברת מכרסמים

  • במידה ונכנסו מכרסמים אל הבית מומלץ לפנות אל מדביר עכברים או מדביר חולדות מקצועי.- המצאות של עכבר או חולדה אחת הרבה פעמים מעידה על שריצה שלהם באותו המקום ומכאן מגיע החשיבות של הטיפול המהיר בהם.
  • גם אם לשכנים יש בעיית עכברים או חולדות בבית היא יכולה להשפיע גם על הבית שלכם המעבר מדירה לדירה קלה מאוד עבורם, בעיקר בבנייני דירות, בתי מלון, אכסניות ועוד מבנים עם חדרים סמוכים וצפופים.
  • באופן כללי לכל המכרסמים יש יכולת התאמה והסתגלות גבוהים לכל סביבה עיר ומדינה, קשה מאוד להיפטר מהם באופן מלא
  • במידה וילד או חיית מחמד רודפים אחרי עכבר או חולדה הם עלולים להינשך על ידי המכרסמים במטרה להגן על עצמם.
  • בכל הקשור לשטחים חקלאיים חולדות ועכברים הרסניים מאוד, כמה מהמינים של העכברים והחולדות ניזונים מזרעים ודגנים, בנוסף הצואה והשתן שלהם יכולים לזהם משטחים איתם הם באים במגע.

דרכי מניעת כניסת מכרסמים עכברים וחולדות אל הבית

  • לא להכניס אל הבית ארגזים ממחסנים או מקורות לא סטריליים
  • להשאיר אוכל סגור בכלי מתכת או זכוכית אטומים
  • פינוי פסולת באופן מתמיד מהכיור ופחי האשפה
  • פינוי ארגזים ריקים מסביבת הבית העכברים והחולדות נמשכים אליהם לצורך לעיסה והבאת החומר אל הקן

אהבתם את המאמר? התרשמתם מהידע המקצועי? חושבים שהידע חשוב גם לחברים? נשמח שתשתפו

 

דילוג לתוכן