הדברת עכברים בקיץ

אנחנו יודעים שהעכברים מגיעים בחורף לבית לחפש מקלט חם, אז עכשיו קיץ למה הם פה? הכל על הדברת עכברים בקיץ.

כמדביר עכברים מקצועי אני יכול לספר על העונה המרכזית בה מופיעים עכברים, באמצע החורף העכברים נכנסים אל הבתים על מנת למצוא מקום מסתור חם ומקור זמין לאוכל.

לפני שנרחיב בעניין העכברים בקיץ נאמר כי ניתן לפנות ישירות אל המדביר אסי קליין המתמחה בהדברת עכברים בטלפון –  052-873-2060 .

מה עושים העכברים כשהם נכנסים לבית וקצת על אופי העכברים

ברגע שהעכברים נכנסים אל הבתים הם מתחילים להתרבות, בכל המלטה העכברה ממליטה 4-14 גורים וכל מספר חודשים מגיעה המלטה נוספת, גם הגורים תוך מספר חודשים מתחילים לייצר בעצמם, כך שאם בעיית העכברים לא מטופלת בזמן הם מגיעים לכמויות מאוד גבוהות תוך זמן קצר, כל מה שרציתם לדעת על הדברת עכברים בקישור

העכבר הנפוץ אותו אנו רואים בדרך כלל בתוך מבנים הוא עכבר הבתים – והאמת שהוא פעיל במשך כל השנה – הגודל שלו בין 7-9 סנטימטרים, שוקל בין 12-30 גרם, ניתן לזהות אותם בגלל הראש הקטן והעיניים הגדולות, בכל המלטה בין 4-14 גורים, כמות המלטות בשנה 7-8 , תקופת ההיריון של העכברה הוא 3 שבועות, עכשיו פה נכנס העניין המטורף – תוך 8-12 שבועות גם הגורים הקטנים מגיעים לבגרות מינית.

אופי ההתנהגות של עכברי הבית – בדרך כלל אוהב לנבור אבל אם יש צורך לטפס הם עושים גם את זה, המזון המועדף על עכברי הבית בעיקר דגנים, כמות האוכל ליום היא בממוצע 3 גרם, יכול לשרוד גם בלי מים, אבל אם העכבר אוכל אוכל יבש הוא ישתה 3 מ"ל.

סרטון שפרסמנו בדף הפייסבוק שלנו על ההתפתחות המהירה של העכברים

אבל ראה זה פלא, גם בזמן הקיץ אנחנו מקבלים טלפונים ויוצאים להדברות עכברים בשטח – מהיכן מגיעים העכברים בקיץ? ולמה הם נכנסים לבתים?

זמינות האוכל בטבע לעכברים בקיץ היא גבוהה הטבע פורח ויש שפע מקומות בהם ניתן להשיג אוכל – יחד עם זאת אם העכבר הריח אוכל טוב שמעניין אותו הוא יכול גם להיכנס אל הבית בקיץ, לפעמים העכברים מגיעים יחד עם ארגזי אוכל ממקומות לא סטריליים או ממחסנים בהם העכברים כבר השתקעו.

ככלל אפשר להבחין בין ההתנהגות של עכברי החורף ועכברי הקיץ, עכברי החורף פחדנים יותר מאופקים יותר, בקיץ העכברים נוטים יותר לחפש מזון בחופשיות ואילו בחורף בעיקר בגלל שהאביסו את עצמם בקיץ הם מסתפקים בפחות.

דרכי מניעה מכניסת עכברים לבית

סגירת פתחי אוורור עכבר יכול לדחוק את עצמו אפילו בפתח קטן מאוד ולכו מומלץ לאטום את דרכי הגישה לבית- צינורות, שברים וסדקים.

לא להשאיר מזונות פתוחים עומדים ובעיקר לא שוקולד וחמאת בוטנים (כן הכרסום בבמבה כנראה מהעכבר…)

דילוג לתוכן