כיצד להרחיק עכברים מהבית?

הרחקת עכברים מהבית מתבצעת בכמה רמות שונות. בראש ובראשונה יש להשתמש בפעולות מונעות: פעולות של ניקיון, פעולות של סידור וארגון המזון ופעולות של איטום פתחים שמהם יכולים להיכנס, באופן תיאורטי, מזיקים לבית, לגינה או לחצר. אלו דברים בסיסיים שכדאי לבצע בכל מקרה. מעבר לכך, ניתן להשתמש גם באמצעים אלקטרוניים על מנת להרחיק אותם מסביבת הבית. האמצעים האלקטרוניים יוצרים סאונד צורם שהמכרסמים מזהים וגורם להם להתרחק מהאזור, ומשמשים למעשה כאמצעי הרתעה.

סדר וניקיון

ניתן להקטין את הסיכוי שמכרסמים יגיעו אליכם באופן ניכר כל עוד תשמרו על הניקיון בבית. אין להשאיר שאריות ופרורים של מזון על הרצפה, על השולחן או בכל מקום אחר. כל סביבת הבית כדאי שתמיד תהיה ותישאר נקייה. הסיכוי שעכבר יבקר אצלכם אם תקפידו על סדר וניקיון הוא נמוך באופן משמעותי. כמובן ששמירה על סדר וניקיון היא נעימה בכל מקרה ועוזרת לשמור על הבריאות ועל רמה גבוהה של היגיינה גם בלי קשר למזיקים.

לא להשאיר מזון חשוף

מעבר לניקוי הפרורים מהרצפה, כדאי מאוד שלא להשאיר מזון חשוף ופתוח סתם כך, אלא לדאוג לארוז אותו ולסגור אותו ולשים אותו במקרר או בארון. כל צורה של מזון חשוף עשויה למשוך מכרסמים שונים במרוצת הזמן, וכמובן שגם מזיקים אחרים כגון מקקים.

אמצעים אלקטרוניים

ניתן לנקוט בשימוש באמצעיים אלקטרונים שיוצרים צלילים צורמים מאוד, שרק המכרסם מסוגל לשמוע, ויגרמו לו להתרחק ולא להתקרב לאותו איזור. זאת דרך נוספת להגן על הבית ועל הסביבה שלכם מפני פלישה של מכרסם זה או אחר. אמצעיים אלקטרוניים נמצאים בשימוש בשנים האחרונות ועוזרים גם הם.

איטום פתחים

אם יש פתח של מערכת הביוב בקרבת מקום, כדאי מאוד לוודא שהוא אטום לחלוטין. מכרסמים אוהבים לצאת משם ולהסתובב. אם יש לכם חצר או גינה, כדאי לדאוג שלא יהיו פתחים שמאפשרים גישה פנימה ולדאוג לאטום פתחים שכאלה. יש לזכור שמכרסמים הם חמקמקים וגמישים ולא תהיה להם בעיה לחדור גם מבעד לפתחים צרים מאוד, לכן מומלץ לבצע עבודה מדויקת ככל האפשר.

ייעוץ מקצועי

אני מספק ייעוץ מקצועי בחינם לשאלות שלכם במידת הצורך. אם אתם צריכים עזרה בהרחקת עכברים או זקוקים לקבלת יעוץ אחר, צרו איתי קשר במספר 052-8732060 ואשמח לעזור. כמובן שאני כאן לכל צורכי ההדברה שלכם ואשמח להגיע ולתת לכם יחס אישי ועבודה מקצועית למהדרין. אני זמין גם דרך הטופס ליצירת קשר באתר.

דילוג לתוכן