הדברת עכברים בבית

הדברת עכברים בבית, איך עושים את זה?

נתקלת בעכברים בבית? אסי קליין מומחה להדברת עכברים יש לבצע עבורך הדברת עכברים בבית.

כמעט בכל בית נתקלים בתופעה הזו: פתאום, סתם כך באמצע היום, בלי התרעה מוקדמת, רואים בזוית העין משהו קטן ואפור, רץ ומסתתר. כן, עכבר. עכברים נפוצים מאד בכל מקום, והם עלולים להיכנס לכל דירה. אמנם, דירות בקומת קרקע או בקומות שמתחת לאדמה מועדות יותר לפורענות מאשר קומות גבוהות. עכברים הם חיות קטנות, אך הם עלולים להרתיע אנשים רבים. ולא בכדי – אף כי עכברים אשר מגודלים באופן אישי על ידי בני אדם עשויים להיות חיות מחמד נחמדות, הרי שעכברים אשר מסתובבים ברחובות עלולים לגרור איתם מחלות רבות. אם ישנם תינוקות בבית, הם אף עומדים בפני סכנה של נשיכה. לכן, הדברת עכברים בבית היא חשובה מאד.

שיטות ידידותיות לסביבה

הדברת עכברים בבית יכולה להיעשות באמצעים שהם ידידותיים לסביבה, ואינם פוגעים לא בעכברים ולא באנשים או בחיות אחרות. כך, למשל, השיטה הבסיסית ביותר ללכידת עכברים – מלכודת כלוב. מלכודות כלוב, כשמן כן הן, כלוב שבו תלוי פיתיון לעכבר. כאשר העכבר אוכל את הפיתיון, משתחרר קפיץ ודלת הכלוב נסגרת, כך שהעכבר נלכד בפנים. לאחר מכן, ניתן לקחת אותו בקלות ולשחרר אותו בשטח פתוח, או באזור שבו לא יזיק לאיש. ישנה שיטה נוספת להרחקת עכברים, גם היא ידידותית לסביבה, והיא מכשיר אלקטרוני אשר פולט תדר אשר נשמע רק על ידי העכברים ומרחיק אותם מהמקום. אך יש לדעת, כי שיטה זו איננה יעילה תמיד, ויש לקחת אותה בעירבון מוגבל.

שיטות ידידותיות פחות

ישנן שיטות נוספות של הדברת עכברים בבית, אך הן ידידותיות פחות לסביבה. חלקן פוגעות רק בעכברים עצמן, ואילו אחרות עלולות לפגוע גם בחיות אחרות, אם אינן מטופלות היטב. בין השיטות הללו ניתן למנות את המלכודות השונות אשר ממיתות את העכברים, כמו מלכודות קפיץ או מלכודות דבק, אשר כולאות את העכברים ללא יכולת להשתחרר בשום אופן. בנוסף, ישנה השיטה היעילה מכולן – הנחת רעל עכברים. מכיוון שרעל עכברים מסוכן לחיות נוספות ואף לבני אדם, יש להשתמש בו רק כמוצא אחרון, ורק על ידי מדביר מקצועי, אשר ידאג שאיש לא יוכל להינזק ממנו.

דילוג לתוכן